MAJALAH BANGKA VOLUME 2

MAJALAH BANGKA VOLUME 2


Assalamualaikum semua, saya Durianz. Salah seorang dari team Majalah Bangka. Satu-satunya majalah kartun humor yang bergiat aktif di Sarawak. Uniknya, kartunis-kartunis majalah ini terdiri dari pelbagai kaum seperti Iban, Bidayuh, Melanau & etc. Walaupun bahasa Iban digunakan hampir 100% dalam majalah ini. Kami diberi kebebasan untuk mengunakan dialek sendiri untuk satu-dua page. Dengaan syarat, ada translation bahasa Iban. Baru pertama kali cuba menjejakkan kaki dalam pasaran seluruh Sarawak, Jun lalu. Ternyata sambutan luarbiasa dari peminat-peminat dari pelbagai kaum seluruh Sarawak, menyebabkan Majalah Bangka seolah-olah menjadi fenomena baru industri kartun tempatan yang semakin malap.
Membuktikan bahawa kartun masih lagi diterima oleh semua golongan di Sarawak. Ya, SEMUA GOLONGAN, tak mengira usia, jantina, agama atau kaum. Mereka-mereka inilah yang memberikan nyawa kepada kami, Majalah Bangka. Together we unite. I'm proud to be Sarawakian, kamek sayang Sarawak. 
Peace no war. Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

*Untuk maklumat lebih lanjut, layari laman sesawang www.majalah-bangka.com


Sebahagian dari karya-karya saya untuk Majalah Bangka. Saya alih-bahasakan ke Bahasa Melayu untuk di hiburan anda. :P ewah skema ayat aku. :P

pecah2 lak gambar-gambar ne...adoii

ada versi bahasa Iban & Melanau



Comments

Popular Posts