Majalah Bangka Volume 3: Incoming

MB3: INCOMING!!!!

Dalam jangka beberapa hari lagi, Majalah Bangka Edisi Ke-3 akan hinggap di kedai-kedai buku, pasar ikan,  kedai tattoo, kedai kain, pasar borong dan juga pasar sayur sebelah rumah Makcik Rabeah jiran sepupu aku. (Eh...apa aku merapu nie?) 

Seperti biasa, Majalah Bangka tetap setia memaparkan segala macam bentuk hiburan santai seperti kartun-kartun yang dihasilkan kartunis tempatan seperti Kartunis Terry, Kartunis Ngumbek, Kartunis Harrisson, Kartunis Gibson, Kartunis Nyalu Jingga dan Kartunis Durianz (saya ler tu...) dan diselang-selikan dgn info-info berguna disaluti dengan nilai2 moral berbudi pekerti mulia lemak berkrim disukai ramai. (seperti yang tertera dalam sijil testimoni aku masa tahun 6 hehe...perasannya aku!)

Majalah Bangka Vol 3 juga, masih mengekalkan unsur-unsur Sarawakiana (err..lebih kurang macam dipengaruhi dengan gaya hidup & adat budaya rakyat Sarawak) dalam kartun2nya. Paling ketara, 100% penggunaan Dialek Iban dalam setiap ceruk & sudut dalam majalah nie. Err..bagi yang tak berapa faham bahasa Iban, Insyallah kami akan mengeluarkan sebuah lagi majalah kartun berbahasa Melayu yg masih mengekalkan nilai Sarawakiana sambil berhibur secara santai. Dalam setahun dua nie ler. Kalo tiada bulldozer yang melintang jalan. :P
 Okeh...apa lagi ya? emm...lupa nak cakap apa tadi...banyak makan semut api nie...adoii..

Sementara itu saya paparkan beberapa preview-preview dalam Majalah Bangka Vol 3 untuk sesiapa yang ingin mengenali apa itu Majalah Bangka. 

 ....Err..kartun2nya saya tak sempat nak translate...hehe!

Ini la rupa covernya. Edisi Hari Natal 


preview karya Kartunis Harrisson

preview karya Kartunis Ngumbek




preview karya Kartunis Terry


preview karya Kartunis Nyalu


preview karya Kartunis Gibson




preview karya Kartunis Durianz (aku ler tu...hehe!)





segmen-segmen lain

haa..inilah Tuan Editor Kartunis Terry yang sangat low-profile...:P simple jer time promosi...:P


Majalah Bangka here & there di sana-sini...:D

Okeh la..cukup setakat ini paparan saya, ada masa nanti saya update lagi mengenai aktiviti-aktiviti terkini Team Majalah Bangka. Mungkin nak ke Johor Bahru next year ( 'next year' yang tinggal beberapa hari lagi bermula dari TARIKH POST ini)...:P
Chow...Wassalam. Peace No War. Pray For GAZA, Rohingya, Syria etc ya? :)











Comments

  1. hahahahahahahhahahahahahahahahaa bangka mat!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts